Ordynariat Polowy

czcionka większa czcionka normalna czcionka mniejsza
05 lipca 2019
Giżycko: obóz scholi z parafii M. B. Ostrobramskiej w Warszawie
W dniach 30 czerwca – 5 lipca 2019 r. w Żabince k. Giżycka odbył się kolejny obóz scholi z parafii wojskowo-cywilnej p.w. M. B. Ostrobramskiej w Warszawie. Dziewczynki, podobnie jak tydzień wcześniej chłopcy, spędziły ten czas na Mazurach wspólnie z ks. ppor. rez. Tomaszem Miencickim.Uczestników wyjazdu pobłogosławił bp Jerzy Mazur z diecezji ełckiej, na terenie której znajdował się ośrodek.

Z pamiętnika uczestniczki obozu:
Dzień 1 - 30.06.2019
Pierwszego dnia po niedzielnej Mszy świętej o godzinie 7:30, radośnie opuściliśmy Warszawę, a około 14:00 dojechaliśmy do ośrodka kolonijnego położonego w malowniczej okolicy. Po zjedzeniu pysznego, domowego obiadu zaczęliśmy szykować się do wyjścia nad jezioro Kruklin, gdzie na plaży znakomicie bawiliśmy się zarówno w wodzie jak i na brzegu. Pierwszy dzień poświęcony był głównie na zapoznanie się z nowym miejscem oraz integrację w pokojach.

Dzień 2 - 01.07.2019
Drugiego dnia po śniadaniu udaliśmy się do sanktuarium w Świętej Lipce. W przepięknej świątyni słuchałyśmy koncertu odbywającego się na słynnych organach. Podczas Mszy miałyśmy okazję śpiewać przy ich akompaniamencie. Każda z nas w sercu przedstawiła swoją intencję Matce Bożej Świętolipskiej. Po powrocie do ośrodka i zjedzeniu obiadu pojechałyśmy na zakupy do Giżycka.

Dzień 3 - 02.07.2019
We wtorek brałyśmy udział we Mszy świętej w Centrum Szkolenia Straży Granicznej . Po Eucharystii zwiedzałyśmy ośrodek, gdzie m.in. miałyśmy okazję sprawdzić naszą celność na elektronicznej strzelnicy. Obiad zjadłyśmy w Kętrzynie - rodzinnym mieście naszego opiekuna, księdza Tomasza. Po posiłku czekała na nas niespodzianka - wizyta w fabryce bombek. Świetnie się bawiłyśmy podczas robienia własnych bombek oraz zwiedzania tego przepełnionego świąteczną atmosferą miejsca.

Dzień 4 - 03.07.2019
Czwartego dnia naszego wyjazdu od samego rana jechaliśmy do portu w Rucianem Nidzie, by zdążyć na rejs statkiem. Płynęliśmy przez 5 malowniczych mazurskich jezior: Guzianka Wielka, Guzianka Mała , Bełdany, Śniardwy oraz Jezioro Mikołajskie, pokonując również śluzę. Podczas rejsu wszystkie z nas dokładnie słuchały i szukały najmniejszych detali, które mógłby być potrzebne do quizu zapowiedzianego przez naszą kolonijną kadrę. Po emocjonującej podróży wybraliśmy się na obiad do pobliskiej restauracji. Po obiedzie, mieliśmy chwile na kupienie pamiątek i wyruszyliśmy w dalszą drogę. Następnym punktem była farma dzikich zwierząt w Kadzidłowie. Jest to bardzo fascynujące i przyjazne dzieciom miejsce. Chodząc po farmie mieliśmy okazje poznawać nasze rodzime gatunki zwierząt oraz te, które żyją naturalnie poza granicami naszego kraju. Wszyscy po prostu zakochaliśmy się w tym miejscu. Robiłyśmy wiele zdjęć i zadawaliśmy wiele pytań, aby dowiedzieć się o zagrożonych zwierzętach jak najwięcej. Po 3-godzinnej wędrówce wybraliśmy się do klasztoru oraz muzeum Starowierców w Wojnowie k. Ukty. Gdy dojechaliśmy na miejsce, byłyśmy bardzo pozytywnie zaskoczone, poczęstunkiem w postaci przepysznych naleśników oraz tortu dla naszych dwóch jubilatek - Idy i Marcysi! Dziewczyny w prezencie od całej scholi i kadry otrzymały dwa śliczne łańcuszki. Przedstawiono nam historię Sióstr Starowierek, przy czym jak zawsze nasza ciekawość wzięła górę i zdawaliśmy bardzo dużo pytań.

Dzień 5 - 04.07.2019
Piąty dzień naszego obozu był chyba najspokojniejszym dniem. Po jak zwykle pysznym śniadaniu odwiedziliśmy wiadukty w Stańczykach, z których podziwialiśmy piękno okolicznej przyrody, wykonując przy okazji kilka pamiątkowych zdjęć.
Następnym punktem naszej wycieczki była piramida w Rapie - jest to grobowiec rodziny Fahrenheid, położony w malowniczej okolicy. Sama piramida ma 15,9m wysokości oraz została zbudowana ponad 200 lat temu (co nasz naprawdę zaskoczyło). Jak zwykle zgłodniałyśmy, więc pojechaliśmy do Giżycka na obiad, krótkie zakupy oraz na ostatni spacer po Giżycku. Po kolacji odbyła się jak co dzień, Msza święta pod przewodnictwem księdza Tomasza.

Dzień 6 - 05.07.2019
Ostatniego dnia naszego wyjazdu, przed powrotem do Warszawy odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej w Gietrzwałdzie. W Eucharystii dziękowaliśmy za miniony rok oraz prosiliśmy o dalsze Boże Błogosławieństwo i opiekę Matki Najświętszej dla całej scholii. Po obiedzie jechaliśmy w kierunku Warszawy. Byłyśmy w domku już około godziny 18:00.
Dziękujemy wszystkim, dzięki którym mogłyśmy wspólnie spędzić początek wakacji, podziwiając Piękno Warmii i Mazur.

I. R., I.Z., XTM

Dołączona galeria zdjęć: Giżycko: obóz scholi z parafii M. B. Ostrobramskiej w Warszawie
generuj pdf
Kontakt

Ordynariat Polowy
Tokarzewskiego-Karaszewicza 4
00-911 Warszawa
tel. 261873193
fax. 261879118

• BIP
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Cookies.